• سه شنبه ١٤ آذر ١٤٠٢-١٠:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٥١
سلیمانی تذکر داد:3-198

مدیریت شهری به فکر شهروندان بی‌سرپناه آبرومند باشد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به جهش قیمت‌ مسکن در تهران، خواستار رسیدگی به وضعیت شهروندان آبرومند بی سرپناه در تهران از سوی مدیریت شهر ی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ضمن انتقاد از بی‌تفاوتی‌ها نسبت به معضل آلودگی هوا، در خصوص شهروندان آبرومند بی سرپناه که جایی برای ماندن ندارند؛ متذکر شد: موضوع عدم تطابق دخل و خرج پدیده جدیدی نبوده و تنها مختص به تهران نیست. متأسفانه جهش‌های شدید در قیمت مسکن و اجاره بها به ویژه در شهر تهران، باعث ایجاد پدیده‌ای شده است که در گذشته کمتر شاهد آن بودیم و آن هم بی‌سرپناه شدن شهروندان است. برخی از این شهروندان، دهه‌ها در تهران سکونت داشته اند و در حال حاضر علیرغم داشتن شغل و سلامت کامل جسمانی از هر نظر و عدم اعتیاد و در یک کلام، همشهری‌های آبرومندی هستند که بنا به دلایلی، دسترسی به هیچ سرپناهی ندارند. 
سلیمانی گفت: با توجه به نزدیک شدن زمستان و نیز با توجه به این موضوع که فضای گرمخانه‌ها و سامان‌سراها از لحاظ تعلق به گروه‌های آسیب دیده‌ اجتماعی، مناسب این دسته از افراد نیست. کما اینکه شاهد مواردی هستیم که افراد شب را تا صبح در بوستان‌ها به سر می‌برند اما با توجه به شرایط گرمخانه‌ها، مراجعه به این مکان‌ها را جایز نمی‌داند؛ انتظار می‌رود مدیریت شهری در همکاری تنگاتنگ با مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد، در هماهنگی با مساجد که می‌توانند نقش مؤثر و سازنده‌ای در این باره داشته باشند؛ اقدام لازم را انجام دهد؛. تکایا و حسینیه‌ها به وظایف شرعی خود دست کم تا گرم شدن هوا عمل کنند؛ با اولویت شهروندانی که بیش از سه سال سابقه سکونت یا اشتغال در تهران را دارند. 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در ادامه ضمن تشکر از توجه معاونت برنامه‌ریزی و اداره کل سرمایه‌گذاری در خصوص رفع دغدغه کارمندان خدوم شهرداری، اظهار داشت: گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که جریان استفاده از ظرفیت‌های قانونی جهت ارتقاء کارکنان روی ریل قرار گرفته که امیدواریم این جریان با شدت هرچه تمام‌تر، تا زمانی که همه کارکنان از حداکثر حقوق حقه خود برخوردار شوند، تداوم داشته باشد.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: